Versturen...

Meer informatie nodig?
Wij bellen u graag terug.

Wij wijzen u op onze privacyverklaring
x
+ 31 (0)570 65 62 55
info@the-inside.nl
LinkedInFacebookTwitterPinterest

Tips om je beursdeelname online te promoten

media-998990_1920.jpg
23 mrt 2017

Als je deelneemt aan een beurs wil je natuurlijk dat jouw netwerk [en potentiele klanten] uw stand komen bezoeken. Om dit te bereiken moet je niet wachten tot het laatste moment om hen dit te laten weten.  Gebruik online promotie om iedereen te laten weten dat de beurs eraan komt, dat jullie er ook zijn en waarom zij dit niet mogen missen! 

Wanneer begin je met je online promotie?

Al vier maanden voor de beurs kun je beginnen met het kenbaar maken van jouw beursdeelname. Dat is het moment dat je je hebt geregistreerd bij de beurs en dat jouw stand wordt ontworpen. Je kunt nu al het logo van de beurs [en waar mogelijk ook al jouw standnummer] op je website plaatsen en in je e-mailhandtekening.

Laat je volgers op je social media kanalen weten dat je deelneemt aan de beurs door een paar teasers te plaatsen. Zo maak je ze nieuwsgierig naar de beurs en vooral naar jouw stand. Bijvoorbeeld: een detailfoto van het standontwerp, een sneak peak van het product dat je gaat promoten etc.

Twee maanden voor de beurs kun je je deelname actief gaan promoten. Plaats meer informatie over de beurs en het doel van jouw deelname [de lancering van een nieuw product, het geven van een workshop] om mensen duidelijk te maken dat ze deze beurs en jouw stand niet mogen missen.

Hoe kun je je beursdeelname online promoten?

Dit hangt natuurlijk af van de communicatiemiddelenmix die jouw bedrijf tot zijn beschikking heeft. Maar op zijn minst moet je jouw doelgroep [prospects/netwerk] per e-mail uitnodigen voor de beurs. Voor de meest belangrijke personen kun je zorgen voor een gratis toegangskaartje tot de beurs. Ook kun je een digitale nieuwsbriefspecial verzenden over de beurs en jouw deelname zodat de lezers weten dat je deelneemt.

De meeste beurzen plaatsen een overzicht van deelnemers op hun website. Zorg ervoor dat jouw bedrijf in dat overzicht is opgenomen en vul het profiel hiervan zo uitgebreid mogelijk in. Zorg er op z’n minst voor dat je logo is toegevoegd en de link naar je website.

Uiteraard moet je ook je social media kanalen gebruiken om updates te plaatsen over de bouw van je stand, over je product en over de beurs. Neem je volgers mee in het proces. En reageer op andere social media kanalen die content plaatsen over de beurs. Bijvoorbeeld: vaak heeft de beurs ook een Twitterkanaal en/of gebruikt het een speciale hashtag voor de beurs. Retweet hun tweets en promoot jouw deelname door deze hashtag ook te gebruiken in jouw tweets. Ook op Facebook en LinkedIn kun je tegenwoordig hashtags gebruiken en hierop zoeken. Reageer op de berichten met de hashtag!

Welk type content kan ik online publiceren?

Als je gratis toegangtickets hebt kun je een winactie houden zodat je volgers de kans krijgen deze te winnen. Of tel af: op een vast moment iedere maand [en de laatste maand iedere week] kun je een korte herinnering plaatsen: “nog maar twee weken te gaan voor de opening van…” Of: “Komt u ook naar…?”. Je kunt er ook voor zorgen dat bezoekers naar jouw stand komen door ze te wijzen op jouw speciale plannen tijdens de beurs [speciale hapjes en drankjes, live entertainment, happy hour, gratis gadgets etc.].

En wederom: gebruik sneak peaks om ze nieuwsgierig te maken. Plaats een klein gedeelte van jouw stand, plaats foto’s van het opbouwen van je stand in de beurshal of begin vast met het introduceren van jouw nieuwe product. Zorg ervoor dat ze jouw stand niet willen missen op de beurs!

Deel dit artikel op social media:

Vorige artikel Terug naar Blog overzicht Volgende artikel